SIGNALSOFT

A Signalsoft Rail Consultancy Ltd. Kanadai cég valós biztosítóberendezésen alapuló forgalomirányító szoftvereket készít. Főként állomások és kisebb irányító központok (KÖFI) szimulációkat adnak ki. Eddig két ország vasútállomásait programozták le.

  1. A Holland rendszerű  szimulációk (NX-panel) eddig három programot  adtak ki, és kettőnél többen is irányíthatják a forgalmat hálózatban.
  2. A Német Sp Dr S 60-as biztosítóberendezésű állomások (közel 15 állomás) forgalmát nem csak egyedül, hanem hálózatban többen is kezelhetjük, valamint a szomszédos állomásokat is össze lehet kapcsolni.

A programot folyamatosan fejlesztik és javítják, részletes a segédlete (Wiki), és többnyelvű fórumot is üzemeltetnek.

Fejlesztő: Richard Plokhaar
-------------------------------------------------
Program: Kanada
Nyelv: Angol, Német, Holland,
Licenc: Fizetős (demó van)
Weboldal: www.signalsimulation.com
Op. rendszer: XP, Win7, Win8,
Közösségi oldal: Facebook
Webshop: shop3.signalsoft.nl


 

Signalsoft - Fulda központ

Kiadásra került a Zentralstellwerk Fulda szimuláció, amelyben az Sp Dr S 600, Sp Dr S 60, Sp Dr S 2, MCL84, ZNP 801 típusú berendezések működnek 1:1-ben.

Jellemzők:

  • ICE vonatok akár 280 km / h sebességgel
  • Zentralblock-rendszer és automatikus blokkoló rendszer, valamint LZB (ATC)
  • Csoport gombok
  • 4136 lehetséges útvonal
  • 1300 vonatok naponta, sok a tehervonat
  • 11 forgatókönyv
  • 2014/15-ös téli menetrend

 

Megtekinthető a teljes panel: http://signalsimulation.com/zoom/fulda/

Részletes leírás: http://signalsimulation.com/simulations/fulda/

Kezeléshez segítség: Fulda manual

Megvásárolható 99 €-ért: https://shop3.signalsoft.nl/psb-fulda-ffu-10000000038-.html-1

Signalsoft - Mathilde központ

A Signalsoft egyik legrégebbi fejlesztése a Mathilde PSB (1996). A nemrégiben újra kiadott központban a Oberhausen városban található tehervonat "elosztó" forgalomirányítását próbálhatjuk ki a Signalsoft Sp Dr S 60 panel jelenlegi változatában. Az általunk irányított vágányok hossza 264 km, 19 vonal kapcsolódik a területhez és közel 800 vonat/nap közeledik. A Mathilde központban a Rurh vidékének tehervonat forgalmát kell irányítanunk a nap 24 órájában. A szimulációban csak keresztirányú közlekedés folyik, a központi "vonatelosztáson" kívül három PSB forgalmát is nekünk kell távvezérléssel irányítani.

joomplu:736

Bővebben: Signalsoft - Mathilde központ

Signalsoft - Essen Hbf.

Nemrég kiadott Essen Central Station (EE) Essen főpályaudvar szimulációt bárki megvásárolhatja a Signalsoft shop-ban 69.95€-ért (kb. 21.000Ft). Az ár elsőre riasztónak tűnik, de nézzük meg mit kapunk a pénzünkért.

 

Az Essen Hbf.-t 1974-ben üzemelték be Sp Dr S 60-as biztosítóberendezéssel, az általunk irányított vonal hossza 191 km! Naponta 1500 vonat közlekedik ezen a szakaszon, a kezelőpanel 6440 db dominóból (csempéből) áll, amiben 1192 db nyomógomb lett beszerelve! A teljes panel 1600x1200-as felbontás mellett 3db monitort fedne be akkora a kezelőfelület. A valóságban 2 diszpécser és 2 segítő kezeli a 14 állomás forgalmat, naponta 150.000 utas közlekedik ezeken az állomásokon.

joomplu:720 Essen Hbf. Galéria

Bővebben: Signalsoft - Essen Hbf.

Új weboldala lett a Signalsoft-nak

A Signalsoft Rail Consultancy Ltd. Kanadai cég weboldal fejlesztést hajtott végre a közelmúltban. A fejlesztésnek köszönhetően szebb és jobban áttekinthető felület áll rendelkezésre a vasúti forgalomirányító szimulációk rajongók számára.

A főoldalon egy rövid köszöntő, a legfrissebb fejlesztések, valamint a hírlevélre való feliratkozás található. Külön menüpontban összegyűjtötték a szimulációkat, ahol rövid leírás és képmentés található minden programról, közvetlen shop elérhetőség, fórum link és program zoom is helyet kapott, továbbá a minimum és ajánlott rendszerkövetelmények. A menük között van még a Support (támogatás) is, ahol a fórum és a szimulációk Wiki elérhetőségét találjuk meg. A Contact menüpont alatt levelet írhatunk, míg az About alatt rövid leírást találunk a Signalsoft Rail Consultancy Ltd. vasúti tanácsadó cégről.

joomplu:658

A főoldal/news alatt lettem figyelmes a Panel Aging Expert Option fejlesztésre. Az újdonság a német központoknál érhető majd el, és csak a kinézetet teszi élethűbbé, véletlenszerűen átszínezi a paneleket (dominó kockákat) ami a használat és öregedés miatti elszíneződést és a javításokkor történő cserék színkülönbségét hivatott szimulálni. A leírás szerint az Expert Options alatt lehet majd választani ezt az opciót, a következő Update alkalmával elérhető lesz. Kép a fejlesztésről: joomplu:659

Signalsoft - PSB Kirchhain és Marburg (FMBG+FKIH) szimuláció

Két új központot adott ki a Signalsoft. A két központ a a Franfurkt és Kassel közötti fővonalon (Main-Weser-Bahn) található és szomszédosak egymással, tehát hálózaton keresztül is lehet a két állomást összekapcsolni. A szimuláció az 1971/72-es időszakot dolgozza fel, mind vágányhálózatban, mind menetrendben. Ennek köszönhetően a vasút "aranykorában" irányíthatjuk a vonalon azóta lecsökkent tehervonatokat és a Marburg-i fűtőház forgalmát.

 

A két szimulációt egy csomagban árulják, amit megvásárolhatunk a Signalsoft Webshop-ban 49.95€-ért (kb. 15.000Ft)

A szimuláció képmentése megtekinthető itt:

Teljes leírás angol, német és holland nyelven: Kirchhain PSB, Marburg PSB,

Bővebben: Signalsoft - PSB Kirchhain és Marburg (FMBG+FKIH) szimuláció

Szimulátor, de nem csak játék

Bemutatjuk a Spurplan Sp Dr S 60 vasúti biztosítóberendezés szimulációját a Signalsofttól.

Ez a Siemens-féle biztosítóberendezés leginkább a nálunk használt D70-es berendezéshez hasonlítható. Az Sp Dr S 60 egy nyomvonalas, jelfogófüggéses logikai vezérlésű szerkezet, egyaránt kezel vonat és tolató vágányutakat.

Bővebben: Szimulátor, de nem csak játék

A holland forgalmista szemszögéből 2.

A régi elmaradásomat szeretném pótolni, hiszen megígértem, hogy a Signalsoft Arnhem 1965-ös forgalomirányító szimulátor élménybeszámolóját folytatom. Az előző részt a vasárnapi menetrend 06:00-nál hagytam abba.

Első körben szeretném kijavítani az előző részt, ugyan is ott azt írtam, hogy a fűtőház (tractie) csak akkor fogadja a vonatokat, ha megközelítem a vonattal a bejáratot. Ezt annyiban módosítanám, hogy a telefon hívásnál csak akkor adja fel lehetőségként a vonatszámot, ha a vonat már megállt és a vonat haladási (<<, >>) iránya a fűtőház irányába mutat. Ez persze lehet akár a Tractie 2-nél a 4,5,6,7,8,9,10-es vágány.
 

 

Bővebben: A holland forgalmista szemszögéből 2.

Post T Amsterdam CS béta

Szépen halad előre a már régen beharangozott Post T Amsterdam CS azaz az Amszterdami Központi pályaudvar béta verziója, ami a GRS-NX vasúti biztosító berendezésre épül, és a SignalSoft által kerül ez is megvalósításra.  A Hengelo után még több kiegészítő funkció került a szimulációba, mint például a “platform overview” a “dark territory” és a “generic panel” ablakok. A szomszédos körzeteket nem kell irányítanunk, de akkor is hasznos KÖFI szerű funkciót biztosít a generic panel ablak.  Szomszédos körezetink közé tartozik Schipol repülőtér, Zaandam, Haarlem, Diemen és Watergraafsmeer. Eléggé nagy forgalmat bonyolít le a pályaudvar, figyelembe véve az áthaladó nagyobb teherforgalmat is.  Furcsa érzés, hogy itt nem csak sima vasúti átjárókat kell kezelni, hanem felnyitható hidakat is.

Bővebben: Post T Amsterdam CS béta

Braunschweig Hbf.

A SignalSoft legújabb szimulációja a Sp Dr S 60 típusú biztosító berendezést valósítja meg. Leginkább a Magyarországon legismertebb Domino 70 tudáshoz hasonló funkciókban és működésében. A dobozos termék ettől a héttől kezdve elérhető, így itt az alkalom, hogy bemutatásra kerüljön mit is tud a Stellwerk Simulator Volume 2-ben megtalálható Braunschweig főpályaudvara forgalomirányító szempontból.

Bővebben: Braunschweig Hbf.

A holland forgalmista szemszögéből 1.

A SIGNALSOFT Rail Consultancy Ltd. forgalomirányító szoftverével tavaly találkoztam először. A Post T Lodelo nevű programban két szomszédos kis állomás forgalmát irányíthatjuk. Az első ránézésre hasonlított az itthon ismert Dominóra, ezért jobban érdekelni kezdett. A nyár elején IST jelezte, hogy a SIGNALSOFT kiadta első teljes forgalomirányító szoftverét az Arnheim 1965-öt. A VonatMagazinban beszámoltak a programról, ezért én inkább a forgalomirányító program élménybeszámolóját szeretném megosztani veletek.  

Bővebben: A holland forgalmista szemszögéből 1.

STS Arnhem 1965

Korábban már volt szó arról, hogy a hollandok egy új forgalomirányító szoftveren dolgoznak, amely a Post T Arnhem nevet kapta, vagy ha úgy tetszik angolosan Signal Tower Simulation Arnhem. A program elsősorban a holland vasúti történelem egy szeletének megőrzésére készült, hogy az utókor ne feledje korábban hogyan végezték a dolgukat a forgalomirányítók. Még januárban vehettük a kezeink közé a Lodelo környékét bemutató területet, amely demo terepként funkcionált a maga teljes valójában. Most tovább bővült a sorozat, méghozzá Arnhemmel. post_t_arnhem_nl_700_1000

Bővebben: STS Arnhem 1965

Tamogatóink:


 

Partnerek: