Lépésről-Lépésre Lépésről-lépésre

Forgalomirányítás I.


A vonatmozgások gyakorlása után térjünk át a rendes forgalomlebonyolításra. A rendes az azt jelenti, hogy a menetrendben található idők alapján, normál időjárási körülmények és a hibák lehetősége nélkül irányítjuk a forgalmat.

  1. Töltsük le az Exeter V2.201-es változatát.

  2. Telepítsük és indítsuk el.

  3. A New Game – Beginner – Exeter Summer 2006 – Ok.

  4. A betöltés után nyomjuk meg a P gombot (pause).

  5. Töltsük le az Exeter központ vonaltérképét: Letöltés.

  6. Nyissuk meg a exeter_kozpont_map.png fájlt.

Bővebben: Forgalomirányítás I.

VII. Vonatmozgások gyakorlása.

III. Lecke

-Össze és szétkapcsolás, körüljárás, mozdonycsere.

Honiton-ból kapunk egy üzenetet (Honiton release has been requested) engedélyt kér vonatküldésre. A Honiton felirat alatt a fehér villogó lámpára kell kattintani. A 6A01 belépett a területünkre. A Honiton és Pinhoe közötti szakaszt a vonat kb. tíz perc alatt teszi meg, ezért csak akkor zárjuk le a Pinhoe átjárót ha azt a vonat megközelítette.

Exeter Riverside Yard-ból érkezik a 8X01-es tehervonat. Az 5. vágányra tart. A menetrendjéből kiolvashatjuk, hogy az érkezés után a szerelvény elejéről lekapcsolódik egy mozdony (DF: 0T01) DF=Divides-Front, és hozzákapcsolódik ua. a gép (J:0T01) J=Joins.


„A SimSig program nem tartja számon, hogy a mozdony melyik végén található egy adott szerelvénynek, csak a menetrendből tudjuk kikövetkeztetni. Ebben az esetben nem tudjuk elrontani a sorrendet, mert egy adott irányból érkezik a tehervonat. De ha a vonatot a másik irányból hoznánk be az állomásra, akkor a másik végéről csatolnák le a mozdonyt.”


 A teljes leírást és a gyakorló menetrendet letölthető: Itt (pdf)

VI. Vonatmozgások gyakorlása.

II. Lecke

-Depot-ból, vonatszám változás, vonatmozgás motorkocsival

Telefonon üzennek nekünk, hogy az 5B01-es vonat kitolatna a Exmouth Jn Depot-ból.

Az üzenetben olvashatjuk, a vonat menetrendjét is. Ok-ra kattintva jelezzük, hogy tudomásul vettük.

Az  Exmouth Jn Depot nevét nem találjuk meg a képernyőn helyette a CE WORKS feliratot keressük meg.

A vontatási főnökségről nincs közvetlen kijárat a fővonalra, csak egy kihúzóvágányon keresztül lehet kitolatni. A CE Works olyan terület, ahol nincs kiépítve a vonatszám-kijelző és továbbító rendszer. Ennek következtében nem láthatjuk hogy a vágányon tartózkodik-e vonat. Ezért ezt nekünk kell fejben tartani, érdemes egy kis cetlit kirakni (jobb egér gomb-Add Sticky Note) hogy milyen számú vonat szeretne kijönni, és a kihúzó vágányon ki tartózkodik.

Állítsuk be a vágány-utat a 751-es jelzőtől a szürke háromszögig. A vonatmozgását a piros vonal megjelenésével és eltűnésével tudjuk követni.


 A teljes leírást és a gyakorló menetrendet letölthető: Itt (pdf)

V. Vonatmozgások gyakorlása.

Tolatás, gépcsere

A következőkben egy rövid menetrend segítségével gyakorolhatjuk az egyszerűbb vonatmozgásokat. A menetrend az Exeter görgethető (scrollos) változatához készült. Másoljuk be az Exeter könyvtárába (ez többnyire a SimSig könyvtárán belül található), majd indítsunk új játékot, és válasszuk a gyakorlo_01 menetrendet.



Bővebben: V. Vonatmozgások gyakorlása.

Stafford "kezdőknek"

A szolnoki találkozó alkalmával többen érdeklődtek, hogy az egyértelműen kezdőknek készült Royston irányítóközpont után melyik szimulátort válasszák továbblépésként. 

Sokan saját megítélésük szerint a Croydonban látják a következő lépést, ez a szimulátor ugyanis csupán 3 képernyőből áll. Sajnos a Croydon több sebből vérzik. A program béta verzió, ezért hibákat tartalmaz; ezenkívül viszonylag rövid az irányítható szakasz, amin a nagysebességű vonatok gyorsan keresztülhaladnak, így azokra jobban oda kell figyelnünk.

Én személy szerint több szempont mérlegelése után a továbbtanuláshoz a Stafford központot ajánlom. Viszonylag egyszerű hálózatról van szó, hiszen két fővonal keresztezését tartalmazza. A pálya nagyrésze 4 vágányos, így sok előzési és kerülési lehetőség áll rendelkezésre. A vonatok változatossága és sűrűsége is megfelelő: találkozhatunk benne lassú tehervonatokkal, irányvonatokkal, szét és összekapcsolással, körüljárással stb..

Készítettem egy 06:00-ás mentést amit letölthető a simsig.hu oldalról.

Nazareth készített egy térképet a Stafford központról, érdemes kinyomtatni, sokat segíthet.


IV. Vonalismeret és a forgalomirányítás első lépései

Vonalismeret: A Croydon vonalhálózata viszonylag egyszerű. Egy X forgalmi csomópont, a legfeltűnőbb a rengeteg felüljáró-aluljáró és átvezetővágányok. Emiatt sokan megijednek tőle.

VW1-es képernyő:

Bal felső részen található négyvágányos fővonal, ami a Sydenham állomáson keresztül a London Bridge pályaudvart köti össze a Norwood JunctionCrystal Palace elágazás.
állomással (csomópont). Anerley és Norwood Junction között találhat.
 

Bővebben: IV. Vonalismeret és a forgalomirányítás első lépései

III. szimuláció kezdése

-Indítsuk el a kiválasztott központot, kezdésnek ajánlom a Croydon-t ami egy béta verzió.
Válaszuk ki a New Game/Beginner (-next) CROYDON MAIN TIMETABLE V02 menetrendet, állítsuk az időt 5:00-ra és nyomjuk meg az OK gombot.

-A forgalomirányítás előtt nyomjuk meg a „p” gombot „pause”.
A képernyő alján a következő gombokat találjuk: MNU (menü), ROV (Rem. Override), REM (Reminder), ISO (Isolation), MSG (Message), VW1, VW2, VW3. Találhatunk még egy telefon és egy nyomtató jelet is a gombok alatt.

 

 

Bővebben: III. szimuláció kezdése

II. Képernyő, kezelőgombok

A SimSig központok kétféle képernyőkezeléssel készültek. Az egyik a teljes képernyős, itt a vágányhálózat több lapra ("view") van elosztva, és a különböző képernyőn található szakaszok metszéspontokkal kapcsolódnak egymáshoz (az eredeti IECC rendszer ilyen). A másik a Scroll-os változat, itt egy hagyományos, Windows-os görgethető képernyőn egybefüggő vágányhálózatot találunk (WESTCAD rendszer). A program készítői mindkét változatot fejlesztik, túlnyomó többségben a scroll-os képernyőset készítenek, de a bonyolultabb vágányhálózatú központoknál célszerűbb a hagyományos képernyő változat megtartása (Sheffield).
 

Teljes képernyős:

A SimSig betöltse után a képernyő három fő részből áll. A bal alsó rézen a menügombok, MNU, ROV, REV, ISO, MSG, VW1, VW2, ...VW6. Alatta az óra mellette egy telefon ikon, és egy nyomtató ikon.

A jobb alsó sarokban találjuk az üzenetmezőt, itt jelennek meg a berendezés- és a hálózati üzenetek. A képernyő nagyobbik részét a kezelőfelület foglalja el.


Bővebben: II. Képernyő, kezelőgombok

Tamogatóink:


 

Partnerek: